hoofdletter na aanhef. Onderwerp: Opzegging / opzegging huur. hoofdletter na aanhef

 
 Onderwerp: Opzegging / opzegging huurhoofdletter na aanhef  Ken je de achternaam van de

Bij de Duitse (zakelijke) brief schrijf je de eerste zin na de aanhef, met een KLEINE letter. geen punt zou krijgen omdat de laatste letter van de afkorting ook de laatste letter van het woord meester is. Daarnaast begint het deel van de achternaam dat geen tussenvoegsel is altijd met een hoofdletter. + Bij het eerste woord tussen de aanhalingstekens. Informeel/persoonlijk Je begint bij een informele brief met het woord 'Beste', die zet je in de eerste naamval. , Mrs. In de praktijk komt ook de schrijfwijze P. Ø postcode: 4 cijfers, spatie, twee hoofdletters, twee spaties, plaatsnaam met hoofdletter. Aanspreekvorm. Aanhef De aanspreking begint met een hoofdletter. De aanhef van een zakelijke brief start je in de regel met “Geachte”. a. Voorbeeld: prof. De aanduidingen mevrouw, meneer of heer schrijf je niet met een hoofdletter. Het eerste woord van de tekst die in een brief of e-mail volgt op de aanspreking, begint altijd met een hoofdletter. Dus wie bijvoorbeeld zowel Nederlands als Engels heeft gestudeerd is niet drs. De aanhef eindigt in het Nederlands altijd met een komma; De openingszin begin je wel weer met een hoofdletter; Dus om het plaatje compleet te maken: Beste mevrouw Van Assen, Na ons telefoongesprek afgelopen woensdag ben ik nog enthousiaster geworden over de functie van communicatiedeskundige. Je zou kunnen zeggen dat een naam altijd start met een hoofdletter, in dit geval is dat de ‘v’. Ook als u de geadresseerde niet kent. Als u een brief verstuurt die door verschillende. 4. De maanden beginnen altijd met een hoofdletter. Het gaat doorgaans om standaardformuleringen waarmee de schrijver zich tot de geadresseerde richt. In Nederland is het niet gebruikelijk om de komma weg te laten. Niet alleen de juiste keuze tussen een formele of informele aanhef is belangrijk, maar ook het juiste gebruik van iemands naam. Dit geld zowel voor de bijvoeglijke naamwoorden, als voor de zelfstandige naamwoorden. Net als bij de keuze voor u of jij kan dit namelijk leiden. Geachte is een formele aanspreekvorm, die we vooral in geschreven taal gebruiken. Hoe je een geweldige onderwerpregel schrijft. Niet alleen over de inhoud en opbouw, maar ook over de opmaak en verzorging van de tekst. Seuss en President Trump. Liebe KollegInnen, (Midden in het woord staat een hoofdletter; deze begroeting komt voor als er zowel aan mannelijke als vrouwelijke collega’s wordt gemaild. Crediteurenadministratie. , drs. Als het begindeel van het eerste woord tussen haakjes staat, begint dat deel met een hoofdletter. Zinnen beginnen met een hoofdletter. Let goed op de hoofdletter na Dear, ook bij een zelfstandig naamwoord als Customer. Hoofdletter na aanhef. En let op de spelling natuurlijk! 4. De aanhef Na de plaats en datum volgt weer een witregel, hierna de aanhef. S. Na de aanhef volgt de openingszin van je brief. Om die reden is het dus raadzaam om voldoende aandacht te besteden aan uw zakelijke brief. ” (voor “de heer”) of de uitgeschreven vorm. Volgens de huidige briefconventies beginnen we de eerste zin dan ook met een hoofdletter, ook al eindigt de aanhef op een komma: Geachte mevrouw Bussink, Hartelijk dank voor uw. mult. Alles over leestekens (1997), p. En let op de spelling natuurlijk! 4. Leesteken na een inleidende zin, woordgroep of woord Top. v. Na aanhef en slotgroet in een brief. Vroeger was het gebruikelijk om de eerste zin van een brief met een kleine letter te beginnen. Na aanhef en slotgroet in een brief. em. kan wél gecombineerd worden met mr. Dan schrijf je die ook met een hoofdletter. Initiaalwoorden en letterwoorden (Leidraad 17. Amice, amica en waarde kunnen in andere contexten beter vermeden worden als aanspreking in een brief of e-mail. Gaan hieraan een of meer bijvoeglijke naamwoorden vooraf, dan krijgen die ook een hoofdletter. Met deze regeling. Plaats, datum. In Nederlandse namen krijgen tussenvoegsels als van, de en der geen hoofdletter als er een ander deel van de naam – de voornaam,. Een hoofdletter kan in een aanhef worden gebruikt als men uitzonderlijk respect wil uitdrukken: Vroeger schreef men U, Uw en Uwe met een hoofdletter. De vorm mejuffrouw is verouderd en is daarom af te raden. a. AfsluitingImmers: in het adresveld schrijf je het tussenvoegsel met een kleine letter, maar bij de aanhef met een hoofdletter. Letteraanduidingen in samenstellingen schrijven we met een hoofdletter als die hoofdletter de vorm van het object weergeeft. De Coninck. Maar: ALS de initialen niet zijn gevuld, DAN is tussenvoegsel met hoofdletter. groet aan het begin van een brief vb: de aanhef van deze brief luidt: geachte dames en heren. Doorgaans wordt de ouderwetse manier nog steeds het meest gewaardeerd. Aanhef brief: Geachte. zonder hoofdletter, tenzij de afkorting aan het begin van een zin of een tekstregel staat, bijvoorbeeld in een. Aanhef: Hierin richt je je tot de geadresseerde. Volgens de Nederlandse indeling komt de datum na de adressering, maar in een Engelse brief staat de datum linksboven. 7. Afdeling Vertalen en. Zorg dat je zo volledig mogelijk bent. Wat betekent LS als aanhef? De aanhef L. 6. De plaats wordt met een hoofdletter geschreven, gevolg door een komma en de datum. Na het onderwerp vermeldt u de datum. Begin altijd met een hoofdletter. Indien u gebruik maakt van een uitroepteken, moet de eerste zin van de brief beginnen met een hoofdletter. Welke aanhef je kiest, hangt af van je relatie met de lezer. Volgens de huidige briefconventies beginnen we de eerste zin dan ook met een hoofdletter, ook al eindigt de aanhef op een komma: Geachte mevrouw Bussink, Hartelijk dank voor uw. Juist zijn dus: Nynke van der Sluis, mr. En je gebruikt een hoofdletter bij de achternaam. , drs. 208Eerste Alinea. Belangrijk is dat je vanuit de aanhef dezelfde vorm aanhoud. BijzonderheidDe aanhef begint met een hoofdletter en eindigt met een komma. 4. ’) Zie ook. De aanduidingen meneer/heer kunnen ook. In de adressering volgen na de titulatuur de voorletters en de achternaam van de geadresseerde, traditioneel voorafgegaan door heer (niet: mijnheer of meneer) of vrouwe. De datum volgt na het adres van de geadresseerde. Hoofdletter na aanhef; Hoofdletters in aanhef brief of mail; Hr. Kies gewoon één vorm en hou u daaraan. Is Suikerfeest met een hoofdletter? Namen van feestdagen, (religieuze) feesten en gedenkdagen krijgen namelijk een hoofdletter. Welke aanhef je kiest, hangt af van je relatie met de lezer. Na de punt hoort één spatie: Het is mooi weer vandaag. 2) persoonsnamen. Laten we aan de slag gaan! De opmaak van een brief. Woonplaats, datering volledig. afstandelijk door geachte. Bij het behalen van de doctorstitel vervalt een eventuele doctorandustitel. Dienst Voorlichting. U moet niet vergeten dat u achter de aanhef een komma moet plaatsen. Dhr. M. – Na de aanspreking schrijft u een komma. Beste / Geachte (als aanhef) Opmaak van een zakelijke brief in Nederland (algemeen) Ervanuit gaan / er van uitgaan / er vanuit gaan / ervan uitgaan; Titels en. Zet na de aanhef een komma, en begin de eerste zin met een hoofdletter. Verschuur. + De eerste letter van de aanhef van een brief. Wat is de beste aanhef voor die brief? 1. Het is niet gebruikelijk om een vertaling van ‘We hopen je voldoende te hebben geïnformeerd’ te gebruiken. a) Na de aanhef zet je altijd een komma. Het is in België het gebruikelijkst om na de aanhef een komma te schrijven. Deze aanhef wordt ook wel gebruikt bij interne sollicitaties. imho een geval van hypercorrectie. De gekozen aanhef drukt de sociale afstand tot de ontvanger uit en is dus belangrijk. dr. 1) Wel met je eigen adres. In een Amerikaanse brief zet je daarentegen wel een punt achter een aanspreekvorm. . " of "mw" liefst nooit gebruiken. •begin. U. Het eerste woord van de aanhef krijgt een hoofdletter. de heer Peeters. Waar moet een goede aanhef aan voldoen? 2 voorbeelden Geslacht + Achternaam bekend. Als zinnen beginnen met een cijfer of symbool, vervalt de hoofdletter. 7) Titulatuur in België. Je volgt het document met de. In de aanhef schrijf je de tussenvoegsels (van/de/den) met een hoofdletter. Namen moeten altijd met een hoofdletter. Regel 2. Als je dit toepast kun je eigenlijk niet fout gaan. De titel krijgt dan een hoofdletter omdat die het eerste woord van de regel is. 7) Bachelor, master (hoofdletter?)De traditionele titels staan voor de naam (na eventuele aanspreekvormen als mevrouw, de heer of professor) in de volgorde dr. De aanhef L. U kunt dus kiezen of u na de aanspreking en de slotformule in een brief of e-mail een komma schrijft of niet. Een motivatiebrief is opgebouwd uit een aantal vaste onderdelen. Daaronder komt dan de aanhef van je motivatiebrief. Begint de eerste zin daaronder met een kleine letter of met een hoofdletter? De eerste zin na de aanhef begint met een hoofdletter. Begroeting / aanhef; Openingszin en een eerste alinea waarin je jezelf introduceert. Bij een vrouw schrijf je. Bijvoorbeeld: Klacht over (Onderwerp). • Tussen meerdere bijvoeglijke bepalingen (adjectieven)artikel 22, aanhef en onderdeel a, van de Landsverordening Personenvervoer dat regelt dat de hoofdletter B wordt gebruikt bij het kenteken voor een autobus. Ofschoon zakelijke communicatie in de loop der jaren informeler geworden is, worden in. Regel 1: Het eerste woord van een zin krijgt een hoofdletter. Ken je elkaar beter, dan kun je natuurlijk ook de voornaam gebruiken. Vraag. Een puntkomma wordt geplaatst tussen twee zinnen. Deze zin moet met een hoofdletter beginnen, ook als u na de aanspreking een. Tegenwoordig schrijft men u en uw met een kleine letter. U is een afkorting van Ued. Hoofdletters gebruik je alleen voor namen van personen, bedrijven, instellingen, merken, wetten, boeken, aardrijkskundige plaatsen, talen, dialecten, volkeren, feestdagen en historische gebeurtenissen. Aan die tweeledigheid doe je recht met deze gecombineerde aanhef. van der Sluis, mevrouw Jongsma-van der Sluis. A. Als ik dit soort taaltwijfels heb, ga ik altijd naar de taaladviesdienst. Betreft: kapotte batterij laptop; Betreft: uitstel buurtoverleg; 5 De aanhef Wees zorgvuldig bij het aanspreken van de geadresseerde. v. Schrijf 'De familie (achternaam)' bovenaan het adres. 9278 JR Groningen. [2] In adressering van briefpost is "t. In deze alinea geef je informatie over de situatie waarin je zit, die maakt dat je de brief schrijft. De afkorting hr. Net als gewone woorden krijgen afkortingen een hoofdletter aan het begin van een zin of tekstregel. Ook communiceren we pas sinds enkele decennia op. Denk aan hoofdletters, punten en komma’s. De aanhef. Daarna zijn er verschillende opties: Geachte heer/ mevrouw, - wanneer de naam niet. van der Broek. Bij het schrijven van een informele brief in het Duits heb je, net zoals in het Nederlands, meer vrijheid wat betreft de aanhef en het begin van je brief. Hierin richt je je tot de geadresseerde. T. De aanhef is belangrijk: je spreekt de lezer het eerst aan, en zet dus de toon van je mail of brief. De opmaak van een brief speelt namelijk een belangrijke rol bij het. Eindig de. Na ‘meneer’ en ‘mevrouw’ begint de achternaam altijd met een hoofdletter: meneer Raaspit, mevrouw Van der Hoed. 12. Deze zin begint met een hoofdletter. Pas daarna begin je met de aanhef. Er bestaan verschillende formules,. Hoofdletter na dubbele punt Linker hand / linkerhand, rechter hand / rechterhand Platte kaas / plattekaas Rode kool / rodekool. Sie, Ihnen, Ihr. Aanhef Bij de aanhef moet u letten op diverse zaken: Noem in de aanhef (indien bekend) de naam van de geadresseerde. Zo schrijf je in. Wat schrijf je direct na de aanhef? Tegenwoordig beschouwen we de aanhef van een brief niet als onderdeel van de eerste zin, maar als afzonderlijk element van de brief. Albers bc. Je/U/u? Gebruik ‘u’ om academisch personeel aan te spreken in je mail, niet ‘je’ of ‘jij’. Hoe eindig je een mail voorbeeld?Sinds 2019 kiest Onze Taal voor ‘Beste. v. Het maakt bijvoorbeeld uit hoe goed je de persoon kent aan wie je je brief schrijft. De begroeting krijgt een hoofdletter;. , Dr. J. De volledige naam schrijf je wel in de adressering en op de envelop. Denk aan hoofdletters, punten en komma’s. Engelse brief NOOIT beginnen met je eigen naam. Die laatste aanhef is alleen geschikt als niet te achterhalen is wie de brief zal lezen. Schrijf mevrouw en heer met een kleine letter. Deze termen zijn daarentegen in kleine letters in het. nl. Na de aanhef volgt een komma. Wat moet er in de aanhef? Gebruik Geachte (formeel) of Beste (informeel). En laten Franstaligen nu net extra kieskeurig zijn over aanspreking en manier van verwoorden. Bij dubbele tussenvoegsels krijgt alleen de eerste een hoofdletter ('Van der Meulen'). (2) De volgende afspraken. Met vriendelijke groet, Op deze regel zijn drie uitzonderingen: Begint de zin met een apostrof, dan krijgt het tweede woord een hoofdletter (zin 1). De schuine streep wordt gebruikt om breuken te noteren: 1/5. 2021 of 31. Waarom is e-mail informeler dan een brief? Zo is een e-mail in veel gevallen informeler dan een brief, aangezien e-mail een vluchtiger medium is. In Nederland is het niet gebruikelijk om de komma weg te laten. Omdat je me aan het denken hebt gezet heb je sowieso een punt verdiend. , Miss. Argieffoto (Foto: rawpixel, Pixabay) Die gebruik van hoof- en kleinletters word bepaal deur stylvoorskrifte. De punt behoort dus niet tot het citaat en komt dus niet binnen de aanhalingstekens te staan. In de meeste gevallen wordt het voorzetsel of lidwoord met een hoofdletter geschreven, ook wanneer de voornaam of voorletters voorafgaan: de heer J. Dear Sirs/ Madames, Wanneer u de brief naar een groep ontvangers verstuurd kunt u de volgende aanhef in de Engelse brief gebruiken: Dear Tendants, Dear All, Dear. Je sluit af met een komma. 00 uur. Of de T van t. Na de dag en maand wordt het jaartal in cijfers genoteerd, bijvoorbeeld '16 november 2016'. Of de adellijke titel door erfrecht overgedragen is of tijdens het leven verworven is, maakt voor de aanspreking, aanhef en adressering geen verschil. Dat komt doordat de aanhef van een brief niet eindigt op een punt. and more. 27. De juiste aanhef is essentieel. , of Ms. Alleen het eerste woord wordt met een hoofdletter geschreven. In de aanhef schrijf je de tussenvoegsels (van/de/den) met een hoofdletter. Amice, amica (als aanhef) Beste / Geachte (als aanhef) Bij deze / bij dezen; Bijgaand vindt u. Gebruik online bronnen, zoals bedrijfswebsites en sociale-mediaprofielen, om de spelling van de naam van uw ontvanger te controleren. Verdragen, overeenkomsten en dergelijke als. Mogelijke aanspreekvormen in een Engelse brief zijn: Mr. Zet na de aanhef een komma, en begin de eerste zin met een hoofdletter. dr. Bij brieven aan adellijke personen schrijven we in het. Denk aan hoofdletters, punten en komma’s. Een hoofdletter is mogelijk omdat het onderwerp als een soort titel kan worden opgevat. Adressering en briefaanhef bij adellijke personen. Het eerste woord na de komma van de aanhef wordt met een kleine letter geschreven, behalve natuurlijk bij een zelfstandig naamwoord (schrijf je altijd met een hoofdletter). Deze notaties worden symbolen genoemd. De aanhef bestaat uit de begroeting plus de naam van de geadresseerde. De woorden na het eerste zelfstandig naamwoord krijgen een kleine letter (zie punt 10. Na de aanhef volgt een komma. En let op de spelling natuurlijk! 4. Dear Ms = Geachte mevrouw (indien niet bekend is of zij gehuwd is) Achter de afkorting (bijvoorbeeld Mr) in de aanhef komt geen punt. Alleen als de delen van de opsomming volledige zinnen zijn (zie punt 3. – Na de aanspreking schrijft u een komma. Inhoud Hierin staat wat je wilt vertellen aan de persoon voor wie je brief bedoeld is. Om ministers mondeling in hun functie aan te spreken, gebruikt u minister, eventueel voorafgegaan door de aanspreektitel meneer de of mevrouw de, als u weet dat de persoon in kwestie op die manier aangesproken wil worden. Mrs. Na het lezen van de aanhef beslist de lezer namelijk of jouw brief het waard is om verder te lezen. Aanhef. Ook deze bewering wordt tegengesproken door de voorbeeldbrieven op het internet. Hoofdletters. Spel ook afkortingen die zijn afgeleid van een naam met een of meerdere. Een goede openingszin ziet er als volgt uit: “Naar aanleiding van een vacature in de Volkskrant van afgelopen zondag wil ik mijn interesse voor een functie als [functie x] kenbaar maken. Na de opening van je aanhef volgt een beleefdheidstitel. Schrijf 'Beste' en dan de naam van de persoon of de gezinsleden er direct achteraan. Ledenservice. dr. Bijvoorbeeld: Dear Sir/Madam, Dear Ms Jones, Dear Customer. de Vries ing. net Het eerste woord van de tekst die in een brief of e-mail volgt op de aanspreking, begint altijd met een hoofdletter. "Dhr. Let op: Amerikanen lezen 1-4-10 als 4 januari 2010, want ze schrijven eerst de maand en. Als de lezer later jouw brief en cv voorbij ziet komen zal er direct een belletje gaan rinkelen. Afsluiting Engelse sollicitatiebrief. Schrijf betreft altijd met hoofdletter en zorg dat na de dubbele punt een kleine letter volgt. Jansen-de Jong wordt dus: Geachte mevrouw Jansen, adressering. Schrijf dan het tussenvoegsel met een hoofdletter: de heer De Groot. Start je sollicitatiebrief met een zin die. Tegenwoordig schrijft men u en uw met een kleine letter. : Onze Taal. In Nederlandse namen krijgen de voor- en achternaam sowieso hoofdletters. 30 tot 12. Engelse titulatuur in adressering en aanhef; Mrs, Miss of Ms? Engelse aanspreekvormen: zo begin je een brief aan een Madam, Miss of Mrs; Briefindeling. Wat is een hoofdletter in de aanhef?De aanhef boven je mail of brief is belangrijk; het is een van de eerste dingen die je lezer ziet. Definities die `aanhef` bevatten: Exordium = 1) aanhef 2) aanhef (muz. Je maakt die onderdelen duidelijk zichtbaar door witregels te gebruiken in je brief. Het gaat doorgaans om standaardformuleringen waarmee de schrijver zich tot de geadresseerde richt. Niet alleen de inhoud is van belang. Als de inleidende zin een vraagzin is, staat er een. Verschoor / dr. 2. (voor ‘heer’) wordt vrijwel nooit meer gebruikt. De titel komt dan achter de voornaam en krijgt een. Let goed op de hoofdletter na Dear, ook bij een zelfstandig naamwoord als Customer. 3) Afkortingen: gebruik (algemeen) Afkortingen: spelling (algemeenDe aanhef en openingszin van je sollicitatiebrief zijn erg belangrijk. Toelichting. krijgt in de aanhef een hoofdletter ('De Zwart'). , ds. a. Dus “Geachte heer” of “Beste Piet”. Beste krijgt een hoofdletter, omdat de aanhef (een soort zin) hier begint. Plaatsnamen zijn niet nodig. Het is aan te bevelen om na Beste of Geachte de naam van de geadresseerde of een zelfstandig naamwoord, bijvoorbeeld een rol- of functiebenaming, toe te voegen. Een aanhef met Geachte, Beste of Dag, zoals (1)-(5) is gewoner. hello quizlet HomeVolgens de huidige briefconventies beginnen we de eerste zin dan ook met een hoofdletter, ook al eindigt de aanhef op een komma: Geachte mevrouw Bussink, Hartelijk dank voor uw bericht. De woorden na het eerste zelfstandig naamwoord krijgen een kleine letter (zie punt 10. de Vries BA of H. In een niet-technische context worden enkele veelgebruikte. Sla vier regels over (de ruimte voor je handtekening) en. Spreek de datum hardop uit. [2] ter attentie van. a) Na de aanhef zet je altijd een komma. Onderwerp, wees specifiek. Voorbeelden zijn Pepsi Cola, Donald Duck, the Red Cross, en Dr. Schrijf mevrouw en heer met een kleine letter. Zorg voor correcte interpunctie. Hoe schrijf ik een brief voorbeeld?Een witregel en dan het onderwerp, bijvoorbeeld ‘betreft: vacature manager klantenservice’ Een witregel en de aanhef van de persoon waar je het naar stuurt. 2. Een aanhef eindig met een komma. Schrijfwijzen. In protocollaire of erg plechtige situaties kunnen we in de aanspreekvorm ook de adellijke titel gebruiken. Naslagwerken. Een hoofdletter kan in een aanhef worden gebruikt als men uitzonderlijk respect wil uitdrukken: Vroeger schreef men U, Uw en Uwe met een hoofdletter. In de aanhef van een Engelse brief kun je gewoon afkortingen gebruiken (Mr, Ms, Mrs). Denk aan hoofdletters, punten en komma’s. De afsluiting van je mail is belangrijk in het Engels. mag voor de naam worden gezet. , woede, afschuw, enthousiasme, schrik, pijn, verwondering) Sterke emotie: “Hoe durf je zo tegen mij te praten!”. Een zin die na een aanhef komt, is nog steeds een zin. Wij hebben nog geen besluit genomen t. In het Frans wordt de titel echter niet met een hoofdletter geschreven, zoals bij . De aanhef wordt altijd afgesloten met een komma, bijvoorbeeld 'Geachte heer De Vries,'. Na een dubbele punt volgt doorgaans een citaat, een opsomming of een verklaring. – Na de aanspreking schrijft u een komma. De titel komt dan achter de voornaam en krijgt een hoofdletter. Indien de naam van de geadresseerde niet bekend is schrijf je: ‘Geachte heer/mevrouw,’. Persoonsnamen (Leidraad 16. Bij deze titels en bij het predicaat jonkheer/jonkvrouw hoort deze ouderwetse titulatuur: gravin/graaf - adressering: De hooggeboren. 30 tot 16. , Miss. Een uitzondering is de hoofdletter in de zin na de. Brieven en e-mails - Gegevens van de geadresseerde. In dit geval vond ik op deze pagina het antwoord. Uitzonderingen zijn namen als d’Ancona en d’Hondt: hier blijft de d altijd klein en volgt er een hoofdletter na de apostrof: mevrouw d’Hondt. 4. Enkele voorbeelden: Maarten ’t Hart. Daarom solliciteer ik graag bij uw bedrijf. 'ns Kijken hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Afkortingen (Leidraad 17. Zie ook. Hoofdlettergebruik in het Engels. Uitzonderingen zijn namen als d’Ancona en d’Hondt: hier blijft de d altijd klein en volgt er een hoofdletter na de apostrof: mevrouw d’Hondt. – Wees in de aanhef zo precies mogelijk: gebruik liever Geachte mevrouw Jansen dan Geachte heer of mevrouw. Schrijf mevrouw en heer met een kleine letter. U is een afkorting van Ued. – Wees in de aanhef zo precies mogelijk: gebruik liever Geachte mevrouw Jansen dan Geachte heer of mevrouw, Die laatste aanhef is alleen geschikt als niet te achterhalen is wie de brief zal lezen. v. Postbus 123. Na een inleidende zin. Voorbeeld: betreft: vacature administrateur. van der Sluis, mevrouw Jongsma-van der Sluis. Deze begint met 'Dear', gevolgd door de aanspreekvorm. (Lectori salutem) is verouderd. Heleen Valkema) Katschip 31. Tussenvoegsels zoals de, van, el of da krijgen een kleine letter als er voorletters, een voornaam, een ander tussenvoegsel, of de achternaam. Inhoud Hierin staat wat je wilt vertellen aan de persoon voor wie je brief bedoeld is. Straatnaam 25. over, met betrekking tot. Geen voorletters of voornamen. Achter afkortingen van maateenheden komt – volgens de officiële normen – geen punt: cm, kg, km, h enzovoort. “Maar”, “dat”, “en”, “of”; dit zijn een paar voorbeelden van de zogenaamde “voegwoorden”. Een aanhef eindigt met een komma. De aanhef lijkt een uitkomst te bieden, begin je je brief met ‘Geachte’ dan sluit je af met ‘Hoogachtend’. Hoofdletter na dubbele punt; Taal en gender. De aanhef begint met een hoofdletter en eindigt met een komma. Een uitzondering is de hoofdletter in de zin na de aanhef van een brief. uw verzoek. donderdag 20 september 2007 @ 15:29:54 #2.